O.E. Mel’nik1, Ph.D. of Pedagogic Sciences; S.V. Savosko1; A.N. Baturo2, Ph.D. of Engineering Sciences
1FSBEE HE Saint-Petersburg university of State fire service of EMERCOM of Russia
2FSBEE HE Siberian Fire and Rescue Academy EMERCOM of Russia

The article presents the results of research in the field of organizing effective interaction between fire departments and preschool educational organizations. The areas of interaction between employees of the State Fire Service of the Ministry of Emergencies of Russia and preschool educators to create a thematically oriented space for teaching preschoolers about fire safety are identified: creating a stationary exhibition on fire safety topics; creation of mobile interactive thematic zones; informing and providing preschool organizations with methodological and special literature in the field of fire safety.

Открыть » // Ссылка для цитирования этой статьи

Ссылка для цитирования статьиЗакрыть
link…

Скопировать в буфер

НАУЧНО АНАЛИТИЧЕСКИЙ ЖУРНАЛ СИБИРСКИЙ ПОЖАРНО-СПАСАТЕЛЬНЫЙ ВЕСТНИК

Информационная поддержка научных исследований и разработок в области развития единой государственной системы предупреждения и ликвидации чрезвычайных ситуаций (РСЧС), гражданской обороны (ГО), безопасности жизнедеятельности, педагогики, информатики и управления.

ФГБОУ ВО Сибирская пожарно-спасательная академия ГПС МЧС России, 2016-2025 | Все права защищены